8 lipca 2022 Artykuły biurowe
Podejmowanie decyzji w pracy - głowa czy serce?

Jeśli jesteś odpowiedzialny za podejmowanie decyzji w miejscu pracy, masz na swoich barkach dużą odpowiedzialność. Jeden niewłaściwy ruch i może pojawić się ogromny problem, z którym trzeba sobie poradzić.

Nasuwa się więc pytanie - czy decyzje należy podejmować wyłącznie z głową, czy może należy również kierować się sercem lub przeczuciem?

Pod wieloma względami należy kierować się przede wszystkim głową, a w razie wątpliwości pozwolić, aby kierowało nami przeczucie. Podejmowanie decyzji wyłącznie za pomocą serca może często oznaczać, że wybory są oparte na emocjach, a jednocześnie pomijają mocne dowody lub fakty, które powinny być czynnikiem decydującym o podejmowanych decyzjach. Silna osoba podejmująca decyzje biznesowe jest atutem każdej firmy, która chce odnieść sukces i rozwijać się w przyszłości.

Menedżerowie zasiadający w swoich fotelach kierowniczych muszą podejmować decyzje niemal każdego dnia, ale jaki jest najlepszy sposób na podjęcie ważnej decyzji?

  • Ustalenie faktów - Nie można nic zrobić, nie znając mocnych podstaw problemu. Nie należy zbytnio koncentrować się na tym, jak coś "czuje się" w danej chwili, ponieważ można to zbadać nieco później. Na tym etapie potrzebne są tylko fakty.
  • Zbadaj potencjalne możliwości - Przeprowadź burzę mózgów na temat tego, jak rozwiązać problem lub jakiego wyboru dokonać w ostatecznym rozrachunku. Na tym etapie należy być otwartym na wszystkie opcje i zapisywać wszystko, co przychodzi do głowy.
  • Zapytaj o opinie - Dobrym pomysłem jest podzielenie się problemem (w granicach rozsądku) z osobami siedzącymi przy biurkach i sprawdzenie, czy ktoś ma jakieś użyteczne pomysły lub sugestie, które mogą pomóc inaczej spojrzeć na sytuację lub zaproponować lepsze rozwiązanie.
  • Przeanalizujzalety i wady każdej z opcji z krótkiej listy - ułóż listę najlepszych rozwiązań i przeanalizuj zalety i wady każdego z nich. Pomoże to w podjęciu najlepszej końcowej decyzja do podjęcia. Można tu również posłuchać głosu serca, ale należy pamiętać, że powinien on wpływać tylko w niewielkim stopniu, a nie całkowicie.
  • Podejmij decyzję i trzymaj się jej - Przekaż swoje decyzje przy meblach w sali konferencyjnej tym, którzy muszą je znać, a następnie trzymaj się swojego wyboru. Wahanie się w wyborze to znak, że Twoje umiejętności podejmowania decyzji nie są zbyt silne. Dokonaj wyboru, trzymaj się go i idź dalej. Jeśli na jakimś etapie w przyszłości trzeba będzie go zweryfikować, można to zrobić, a następnie wprowadzić ewentualne zmiany.

Decyzje nie zawsze muszą być podejmowane szybko, a czasami lepiej jest się nie spieszyć i zebrać wszystkie niezbędne dowody przed dokonaniem ostatecznego wyboru. Z naszej listy działań, jakie należy podjąć, wynika, że większość z nich sprowadza się się do logicznych dowodów, jednak, Podczas burzy mózgów można myśleć nieszablonowo i pozwolić sobie na odrobinę kreatywności. W ten sposób kilka kroków później ograniczysz liczbę potencjalnych opcji.

Trafne decyzje są z pewnością jednym z kluczowych czynników sukcesu w biznesie, a podejmowanie takich decyzji jest z pewnością wyzwaniem dla większości menedżerów. Nikt nie rodzi się z umiejętnością podejmowania decyzji na poziomie lasera i jest to coś, co rozwija się z czasem. Nawet wtedy należy rozważyć wszystkie dostępne opcje, zanim podejmie się ostateczną decyzję, i zawsze upewnić się, że dyskutuje się z tymi, których ta decyzja dotyczy. Dokonując wyborów i nie rozmawiając z ludźmi siedzącymi przy biurku, zrażasz ich do siebie i powodujesz spadek morale. A to nigdy nie jest dobra rzecz!

A więc serce czy głowa? Serce lub przeczucie powinny być w niewielkim stopniu brane pod uwagę, ale jeśli chodzi o podejmowanie zdecydowanych decyzji w miejscu pracy, muszą być one w największym stopniu logiczne. Podejmując decyzje pod wpływem kaprysu, dokonujesz złych wyborów. Podejmując decyzje z głową i sercem, odkryjesz, że osiągniesz lepsze wyniki końcowe.

Zobacz również
Artykuły biurowe

Zdrowy rozsądek nakazuje myśleć, że jeśli chcesz się czegoś dowiedzieć, powinieneś po prostu zapytać. Ale jeśli temat jest nieco sporny lub osoba, którą pytasz, nie czuje się komfortowo...

Wstęp Dlaczego warto pracować w domu? 5 zalet pracy w domu kontra 5 wad 4 sposoby na uniknięcie rozproszenia uwagi podczas pracy w domu Dlaczego potrzebujesz domowego biura 7 rzeczy...

Podczas gdy ty no musisz projektować pełno na handlowy biurze gdy ty wybierasz pracować od domu, ty potrzebujesz mieć everything pod ręką w celu zostawać produktywnym i unikać tamte...