Usiadłeś i napisałeś swoją stronę do zrobienia listę rzeczy do zrobienia na dany dzień, uszeregowałeś je według ważności i zaczynasz robić postępy, powoli odhaczając kolejne pozycje.
To wspaniałe uczucie, prawda?
I nagle, nistąd, ni zowąd, siadasz w fotelu w swoim biurze, a na Twojej drodze pojawia sięnowe zadanie , które nie może czekać i musi być wykonane natychmiast. Patrzysz na swoją listęrzeczy do zrobienia i ubolewasz nad postępami, jakie poczyniłeś. Nie ma mowy, żebyś zdążył to wszystko teraz skończyć.
Jest to częsty scenariusz, z którym prawdopodobnie już się zetknąłeś.
Kiedy Twoja do zrobienia jest chaos, to normalne, że czujesz się zirytowany i prawdopodobnie masz ochotę rzucić ręcznik na cały dzień, ale ważne jest, aby zachować spokój, przegrupować się i trochę poprzestawiać sprawy.
Spróbuj wykonać następujące kroki:
- Przejrzyj swoją listę i zastanów się, czy coś można przenieść na następny dzień
- Czy są rzeczy, które są szybkie i można je łatwo odhaczyć? Zrób je szybko
- Przyjrzyj się nowemu zadaniu i podziel je na mniejsze zadania, co pomoże Ci wykonać je sprawnie i skutecznie
- Jeśli naprawdę masz trudności, poproś kolegę, czy może Ci pomóc, lub zapytaj przełożonego, czy możesz oddelegować zadanie gdzie indziej.
- Zachowaj spokój! To normalna sytuacja we współczesnym środowisku biurowym
Siedzenie przy biurowym stole, robienie postępów, tylko po to, by za chwilę pojawiło się nowe zadanie, jest frustrujące, ale to nieodłączna część życia zawodowego. Zachowaj spokój, zaakceptuj to, zrób, co możesz, i działaj dalej.
Czy masz jakieś inne wskazówki, które możesz dodać?